Quantcast
Browsing all 11 articles
Browse latest View live

Zadar

Dette års påskeferie foregik i byen Zadar som ligger i nord Dalmatien, her tilbragte vi 4 afslappede dage i en af Linda og Mario’s dejlige ferielejligheder.  Til jer der ikke kender til Zadar, vil jeg...

Paklenica – påske ferie dag 2

På andendagen af vores påskeferie, kørte vi til nationalparken Paklenica, som er beliggende ca. 40 km fra Zadar, vi valgte at tage landevejen via Maslenica.  Vi havde i en kroatisk avis læst, at...

Øen Pag

På 3 dagen af vores påskeferie, tog vi på en heldags udflugt til øen Pag, som ligger ca. 30 minutter kørsel nord fra Zadar. På turen dertil køre man langs vinmarker og marked med ... Vi fandt ingen...

Nin, Kroatiens ældste by

Den sidste dag i påske ferien, gik turen til byen Nin, som menes at være den ældste by i Kroatien, den ligger ca. 15 km nord for Zadar. På vejen derhen skulle vi dog arbejde ... Vi fandt ingen tema...

Split Kroatien | mini guide, med 20 ideer til ferien

Hvis du har planlagt at holde ferie i Split, er det altid en god ide finde ud af noget om feriedestinationen  inden man tager af sted, f.eks. hvilke seværdigheder man skal se, hvilken udflugter man ......

Lumbarda på øen Korčula

Sidste torsdag var der helligdag hernede i Kroatien, og da vi havde besøg af bedsteforældrene, besluttede vi os med kort frist, for at tage en mini ferie på øen Korčula. Jeg har været på Korčula ......

Øen Korcula

Under vores besøg på Korcula for et par uger siden, brugte vi naturligvis ikke hele tiden ved swimmingpoolen, vi fik også tid til at udforskede lidt af øen. Den absolutte hoved attraktionen på øen er...

Vandring i Mosor bjergene tæt på Split

Denne weekend havde vi en rigtig natur oplevelse, om søndagen drog vi af sted for at spise frokost sammen med vores australske venner, ved bjerghytten ”Umberto Girometta” som ligger 870 meter over...

Trogir Kroatien | UNESCO Øen

En af vores favorit byer i Kroatien er Trogir, som er beliggende ca. 25 km nord for Split. Trogir´s historie går mere end 2000 år tilbage i tiden. På grund af byens geografiske beliggenhed imellem ......

Motovun i Istrien

Historie Motovun: Motovun er en middelalderby beliggende midt på Istrien halvøen, omkring middelalderen blev byen kaldt Kastelijer. På grund af sin beliggenhed på toppen af en bakke (277 meter over...

Image may be NSFW.
Clik here to view.

National Park Krka

National parken Krka er et af de steder man simpelhen er nød til at besøge hvis man er på ferie i Kroatien – ud over en fantastisk naturoplevelse byder Krka også på en historisk landsby ... Tema...